Wednesday, January 30, 2008

Julnostalgi ... medan vi längtar efter vår ...

Jag fick bilder från vår julmarknad i går. Tillsammans med min goda vän och några vänner till hade vi en marknad lördagen i andra adventshelgen. Min vän bor i ett fantastiskt hus på landet. Dessutom har de som av en händelse en lägenhet i ena delen av deras "lada". Där passar en julmarknad fantastiskt bra. Det var andra året vi hade den och det kom en hel massa folk. Min vän bakar fantastiska bullar och annat gott, så vi hade café. Jag hade min keramik, trä och lite annat blandat. De andra vännerna hade kläder, tavlor, sydda, stickade och virkade saker. Nu börjar jag nästan längta efter jul igen ...












Inspiration till "brädor" Ylva Skarp, Skarp kalligrafi.
Foton av Mattias Käll.

P.s. såg att jag hade haft 999 besökare. Håll koll på räknaren. Du som blir den 1000:e. Skriv en kommentar om vart jag kan nå dig så ska du få en present på posten :-)

4 comments:

Emma Clara said...

nej men...jag missade nog presenten...den står på 1005 nu...hihi...va fina bilder!!! Det var verkligen ur mysig julmarknad ni ordnade...jag kommer nästa år igen!!!!! pyssel-träffarna som jag pratat om kommer i gång när jag slutat amma...typ om nån månad kanske...vet inte om vi ska ha teman eller fritt pysslande eller att varje pers. ska få lära ut nått den kan...man talar om vad alla ska ha med sig och sen pysslar man på.....det kan vi väl se....jag tror att jag just nu fått ihop 5 st....fråga gärna fler!!!
Trevlig helg och kram på dig!!!

Anonymous said...

Det ser verkligen MYSIGT ut!

Sussie said...

Underbara bilder! Jo lite julnostalgi blir det allt. Änglarna i fönstret, har du gjort dem? Helt superfina! Ha en fin dag, kram.

Lilla huset på prärien said...

Så fina saker du gör!! Roligt att ha en sådan hobby! Eller sysslar du med det på heltid?

Hälsningar Jenny