Friday, January 04, 2008

Mitt skrivbord ....

... ska lämnas tillbaka. Sonen släpper tillbaka det till sin mamma. När bodde i vårt förra hus, som var litet och lilltjejen skulle komma så fick hon ha en säng och hylla i vårt sovrum. Mitt skrivbord fick då flytta ut och in till sonens rum. Sedan dess har han inte velat lämna tillbaks det. Nu ska hans rum bli lite modernare och skrivbordet ska få flytta tillbaka till mamma. Nu undrar jag, ska jag måla det? Från början, när jag fick det av min pappa var det rosa. Jag hade önskat mig ett rosa skrivbord, pappa köpte ett och målade det rosa. Efter några år ville jag inte vara rosa längre och vi slipade/lutade av färgen till träfärg igen. Grejen är den att det är någon sorts fanér, i och för sig fin men det är inte "riktigt" trä rakt igenom. Hur tycker ni att jag ska göra? Vitt, som det är - träfärgat eller ta bort fanérytan eller vad. Hjälp mig!




2 comments:

Emma Clara said...

hmmm...det var en kluring.....kanske vitt...eller inte..måste nog se det IRL.....skönt att rensa...ska börja att ta bort julen och rensa mina garderober i helgen!

Anonymous said...

Åh, jag hade helt klart målat det! I nån färg som jag tycker om nu - grönt t ex! Man kan oxå måla lådorna i en annan kulör om man är på det humöret... O vill man kan man måla ovansidan i en 3dje färg, eller kanske i nåt mönster? Rosor? Schackrutigt? Eller köra decoupage-kollage alternativt lägga en glasskiva över det man valt att täcka ytan med - foton kanske?

Handtagen är hursomhelst mycket tjusiga!