Monday, January 07, 2008

Sent nyårslöfte

Bättre sent än aldrig väl ... nu ska jag avge mina nyårslöften. Jag har funderat mycket på det här med livet och tiden. Vad som är viktigt och vad som är mindre viktigt. Nu har jag bestämt mig för det här. I år ska jag i denna ordning prioritera:
1. familjen
2. keramiken
3. jobbet
Jag har jobbat alldeles för mycket. Alldeles för länge. Vilket inte är bra för 1. familjen 2. keramiken.
Jag har länge hoppats på att få en tjänst på jobbet för att kunna planera mitt liv lite bättre, att inte bara veta ett halvår i taget och själv kunna bestämma mer över min arbetstid = mitt liv. Men eftersom det verkar helt omöjligt (det hittas på nya anställningsformer med egna LAS-områden ...) så orkar jag inte vänta mer på det. Nu är jag trött på att visa mig duktigast på jobbet hela tiden. Nu vill jag göra mitt jobb. Bra. Punkt. Inte mindre och inte mer. Och jag vill jobba 75%. Vara "ledig" en dag i veckan och ägna mig åt keramiken. Sen funderar jag på att jobba en låång dag när någon annan hämtar barnen och sen tre lagom korta. Nu skriver jag det här så blir det mer bestämt och så hoppas jag att jag ska genomföra det.

1 comment:

Emma Clara said...

BRA, BRA, BRA Lena!!!!!!!!!!!
Du gör alldeles rätt!!!!! det är klart att du ska prioitera så.....livet är för kort och ovisst för att jobba i hjäl sig.....tack för det du skrev till ig om våra mammor....det är så skönt att ha dig med!!!!