Friday, January 11, 2008

7 sanningar om mig själv

Jag har fått en utmaning av En ängel på ett moln . Att skriva sju sanningar om sig själv. Det är inte helt lätt. Och först tänkte jag att det skulle vara DE sju sanningarna. Och fick prestationsångest, men sen tänkte jag att det räcker med 7 sanna saker om mig. Så nu gör jag ett försök (trodde jag gjort detta i fredags, men Blogger trasslade och inget lades upp), inte hade det sparats heller, så nu gör jag om).

1. Jag är extremt morgontrött. Det bästa som finns är att få ligga kvar i sängen, och jag kan vara rent aggresiv om morgnarna när jag går upp tidigare än min kropp vill.
2. Jag är barnsligt förtjust i fina pennor, block och papper. Ibland så mycket att jag spar dem utan att skriva på dem och bara plockar med dem och tittar på dem.
3. När jag får eller köper en ny inredningstidning får ingen bläddra i den före mig!
4. Jag har en ögonsjukdom som heter Keratokonus - "toppig hornhinna", som gör att jag har ett konstigt, svårt och föränderligt brytningsfel som gör att jag ser konstigt. Jobbigt.
5. Jag är väldigt slarvig och disträ och får ofta leta efter nycklar, nyckelkort, parkeringstillstånd och mobiltelefoner ...
6. Jag är tidsoptimist och är ofta sen. Det fattas en kvart för mig hela tiden. Jag jobbar på det för jag mår inte bra av att vara sen, men det är svårt.
7. När jag var liten sa jag alltid att jag skulle bli "författare eller konstnär". Nu är jag keramiker och jag har gjort formen på en bok ... (jag skrev inte men jag satte ihop text och bild till en bok) ... räknas det !?

Ja, det var jag. Jag utmanar:
Vacker i brunt
Agata
... sen kommer jag inte på några mer som jag vet brukar vara här och som inte redan skrivit.
Over and out.

2 comments:

Sussie said...

Kul, kul att läsa dessa sanningar, visst hittar man alltid lite likheter :) morgontrött och tidsoptimist. Ha en fin kväll, kram

Agata said...

Oj, jag är utmanad! Ska se om jag kan komma på sju saker om mig själv som inte alla redan vet.