Saturday, December 29, 2007

Och nu var det redan klart ...

... och jag som tänkt skriva lite mer innan. Men julstressen hann ifatt mig. Håller med vacker i brunt att det är förberedelserna som är mysigast. Nästa år ska jag nog börja ännu tidigare :-)

Jag måste visa er några fler bilder i alla fall. En på ett lite mer välfyllt julskåp och på papperskaramellerna som vi gör varje år. Vi träffas, släkten och gör papperskarameller av silkespapper, och fikar och har det trevligt. Det har vi gjort ända sedan vi var små. Då var det min mormors syster "Moster Maria" som var konstnär som bjöd in till sin ateljé. Sedan tog min mamma och pappa över traditionen på min pappas jobb. När mamma dog tog min syter och jag över, och nu är vi hemma hos oss. Det är en mysig tradition. Karamellerna fylls med godis och plundras efter jul.



En julklapp jag fick av min man var den här fina flamingon! Jag såg den i en affär i Stockholm och tänkte den skulle vara fin i mitt trädgårdsland. Det hade han snappat upp. Pluspoäng.





3 comments:

Anonymous said...

Skåpet ser verkligen härligt ut, fyllt med alla sina godsaker. O dörrarna är så vackra!

Emma Clara said...

hej vännen....du det var bättre en snowboard-setet.....va gulliga han är....fina karameller ni gjort...vi får väl träffas och vårpyssla nån dag kanske....blir alltid så inspererad av dig!!!!!

Sussie said...

Cool flamingo. Gott nytt år , kram.