Tuesday, December 18, 2007

Mammalyx ...

... har jag idag. Som jag har längtat efter den här dagen. Jag är ledig. En onsdag. Barnen har cyklat själva till skolan. Den stora erbjöd sig till och med att hämta den lilla och cykla med henne hem i eftermiddag. Jag själv sitter nu här i morgonrock och dricker kaffe och laddar. Idag ska julmaten handlas. Helst de sista julklapparna också, och presenter till fröknarna. När familjen (tre av oss) återsamlats i eftermiddag ska vi baka lussebullar och göra julgodis. Förhoppningsvis känner jag mig då färdig med klapparna och kan göra det i lugn och ro. Tja, det går nog att få till den här julen i alla fall. (Jag fick i och för sig jobba till sju igår och har lite korrektur med mig hem, men det är det värt).

2 comments:

Emma Clara said...

Hej vännen......det blir nog jul i år oxå...hoppas ni får en mysig kväll med pyssel...ibland blir det ju inte alltid som man tänkt sig.....tänkte komma till dig nån dag här...för jag har en lite klapp till dig......tänkte du behövde det i dessa stressiga tider..... Kram!!

Sussie said...

Hej Lena.
Tack så himla mycket för presenten, den är så himla fin! Jag blev jätteglad när jag hämtade posten och hittade paketet. Tack och tack igen. Kram.