Wednesday, December 19, 2007

Mitt julskåp

Jag har ett skåp i vårt vardagsrum. Det är egentligen ett halvt skåp för det är ett överskåp till ett stort skåp. Men jag har bara överdelen och vi har hängt det på väggen. När det var helt så stod det hos min mans farfars, farfar och farmor. Jag har ett kort som ni ska få se någon gång när jag får till det med scannern. Hur som helst, förra året inledde jag en tradition, skåpet fylls med godsaker och öppnas på julafton.
Förra året firade vi är, min familj, min systers familj och pappa och det blev stor succé bland både stora och små när skåpet öppnades. Där fanns choklad, karameller, likör, öl, cider till barnen och allt möjligt. I år ska vi inte vara hemma hos oss men jag ska fylla skåpet ändå till familjen. Det är lite magert än så länge. Ni får se så länge så ska jag fylla på sen.


5 comments:

Sussie said...

En sån mysig ide, härlig tradition. Hoppas du får en riktigt God Jul, kram Zanna

Emma Clara said...

det där skåpet är jätte fint och orginellt...va kul att du fick det...kul ide med godsakerna!!!!

Anonymous said...

Jag fick ditt paket idag och jag blev så himla glad! Nu längtar jag till våren så att jag får trycka ner dom i krukorna hos mina mårisar! Tusen, tusen tack! Och ditt julgotteskåp tyckte jag var en underbar tradition!

Anonymous said...

Nu har jag bloggat om det fina fatet jag fick av dig, om du vill se var det hamnade!

Elisa Day said...

vilket vackert skåp!!