Wednesday, August 25, 2010

Rensa i röran

Jag har antagit utmaningen från Life is a place of cupcakes och ska börja rensa. Det står ständigt på min listan i och för sig men nu kanske det kan bli mer strukturerat. Varje år när vi "flyttar hem" från landet så känner jag ett stort behov av att fixa hemma, göra om, göra färdigt avslutade projekt och städa och rensa. Vi landar i hemmet med allt från landet som vi fraktat ut under hela våren och sommaren. Skafferivaror som inte gick åt, frysvaror och kylvaror som nu står dubbelt. Kläder och saker. Jag säger alltid till familjen att nu tar vi ett rum i taget och fixar till ... och det funkar ett tag. Men på det här sättet kanske det blir roligare. Problemet är att jag ligger efter, duktiga Susanne har redan rensat i badrumsskåpet och medicinskåpet, linneskåpet, och skafferi och kyl och frys ... men jag får väl jobba på lite. Häng på ni med!

1 comment:

Anonymous said...

Jag hänger på dig Lena, så kan vi jämföra med varandra och hetsa lite sen ... Kram G