Wednesday, March 16, 2011

I verkstan

Måndagar är min arbetsdag i verkstan. Jag jobbar på ett "vanligt" jobb 80 % och är ledig en dag i veckan (oftast). Då jobbar jag i min lilla verkstad, som är ganska omysig men ändå är min och finns hemma så att det är enkelt att gå ner och jobba. Resten av veckan ägnar jag mig åt att försöka hinna med att ta rätt på det jag gjort, vilket inte alltid är lätt att göra vid rätt torktillstånd. Det blir mycket plast och duschflaska. Det ska beskickas (fixas till under) när det är "läderhårt", hänklar ska sättas på vid rätt tillfälle så att det inte spricker och saker ska monteras ihop utan att det går sönder. Men oftast går det bra. Just nu står ett gäng saker under plast och väntar ...
Jag dricker mycket kaffe och te i min verkstad. Här är ett gäng koppar som jag hittade i verkstan sist. Jag har gjort alla utom den turkosa som är en Höganäs, jag gillar verkligen den färgen och ska försöka göra lite mer turkost för att bryta av mot allt mitt vita.


No comments: