Monday, March 14, 2011

Huset öppnade

I lördags hade vi ett litet öppet hus. Det gick riktigt bra. En hel del trevliga och glada människor kom och tittade, fikade och handlade. Keramik, smycken, kuddar och tavlor.


Mitt försäljnngsbord.

Faten på fot var popuära. Sålde flera stycken. Här har jag i vit glasyr med dekaler på och ett i turkos glasyr. Jag tycker om den turkosa färgen. Den glasyr jag använder heter A160 (och är från Anders Fredlunds A-Serie) det är egentligen en oxblodsglasyr som blir vinröd i reduktionsbränning men fint turkos i vanlig bränning. Kan bli lite grönblå prickar i den och lite ojämn i färgen men jag tycker om den ändå.

Jag är lite dekalförtjust. Jobbar med änglar, blommor och "mina" älskade tuppar och hönor. Passar ju bra nu till våren och den kommande påsken. Jobbar också en del med helvitt med stämplar: bokstäver och mönster också, för den som inte tycker om så mycket dekor.



1 comment:

Anonymous said...

Fiiiina saker Lena! Synd att jag inte var där och upplevde (och shoppade loss). Vi ses snart! Kram G