Friday, January 29, 2010

Veckans vardagsmat

Nu är det redan fredag. Inget veckans vardagsmat. Lite anledningen att jag inte lagat någon mat denna vecka. Det har varit mannens vecka. Han har varit borta så mycket så nu var det hans tur. Men jag kan ge ett recept ändå som vi åt en annan vecka. Det är rätt "lyxigt" så det passar kanske bra en fredag.

Kycklinglasange.
Gör en bechamelsås och blanda i lite riven ost.
Om du har tid koka en egen tomatsås på lök, krossade tomater, kryddor: salt, peppar, lite socker, oregano, timjan ....
Ta annars en färdig tomatsås (det gjorde jag). T ex. Dolmio.
Varva lasangeplattor, tomatsås, bechamelsås och kycklingfilé skuren i skivor/bitar. Varva också med lite ruccolasallad och om man tycker om svarta oliver. (Jag gjorde det på ena halvan då jag gillar det och barnen inte). Bechamelsås underst och överst.
Strö över riven ost.
In i ugnen 20-30 min i ca 200 grader.

Supergott och både ganska enkelt och snabbt.

No comments: