Monday, January 11, 2010

Och så var det slut

på julen och ledigheten ... fort gick det men ändå inte. Har varit ledig otroliga 23 dagar i sträck!! (Jobbat lite hemifrån men det räknas nästan inte). Har latat mig, sovit, druckigt otroliga mängder kaffe, varit på massage, ansiktsbehandling, promenad, bowlat, åkt skidor (utför), pusslat, sett sport på TV, sett film på TV, varit på bio, varit ute och ätit med min man, firat nyår till klockan tre, varit på tre kalas, varit vid kyrkogården och tänt ljus flera gånger, sorterat och rensat min hemska bokhylla och skrivbord, tvättat all tvätt som fanns att tvätta, bastat, eldat brasa, gått på loppis, lunchat med goda vänner, fyndat på rea, köpt skidkläder, spelat wii, flipprat, druckit öl, goda viner och glögg, lagat och ätit en hel massa god mat, varit på utflykt till Askersund, matat fåglarna och ja ... en del var det i alla fall.

Än står julgransplundring på listan. Förstår inte att vi inte fått till det än men julsakerna är kvar och granen med, om än på altanen. Den åkte ut redan dagen före nyårsafton för att vi skulle kunna funka för 17 personer i vårt vardagsrum. Där står den på altanen med "kläder" slinga och allt ... så det är väl därför jag "glömt den" men vi får se, kanske blir det plundring i veckan eller helgen och sen ska julen bort. Men vinter får vara kvar. Väntar lite med våren ett tag till.

1 comment:

Susanne said...

WOW! Vad mycket fint! Jag är imponerad!

I'll be back! :-)