Wednesday, November 26, 2008

Snurr, snurr ...

... är det nu. I morse var jag uppe tidigt och plockade ut en ugn med dekaler och stoppade i en med dekaler och guld. En snabb översikt sade att det såg rätt bra ut. Någon dekal som spruckit men ibland kan det bli en fin effekt. Två trötta barn däremot som hostade och harklade i kapp. En fick hostmedicin, en flytande Alvedon mot halsont och mamman skämdes. Men ingen feber i alla fall. Denna vecka har varit rörig. Har hoppat över pysselkväll (tyvärr, för det hade varit mysigt) och ikväll ryker skolrådet. Kan inte vara med på allt. Ska börja packa ihop och prismärka för första marknaden. Varför har inte dagarna 30 timmar och veckan fler dagar?

1 comment:

Englas Skafferi said...

Lugn, bara lugn! Vi jobbar ju inte på intensiven, som jag brukar säga... ;-)

Glöm inte (kanske kan du komma ihåg för en sekund per dag iaf) att du gör det här för att du tycker det är roligt! Det är så lätt att glömma bort... jag vet... det blir måsten.

Den här veckan är vår mest intensiva och jag är så glad att jag mitt i böket lyckats hitta glädjen i det, och det är nästan som att den ger energi motsvarande trettio timmar per dygn! :-)

Var rädd om dig och de dina (jag talar lika mycket till mig själv - det vet du! :-)

KRam Ingrid