Monday, November 10, 2008

Det drar ihop sig ...

... mot marknader och öppet hus. Först känns det som om jag har så gott om tid. Och rätt vad det är så är det första advent.
Det blir i alla fall Stallbacken första advent som vanligt. Andra adventshelgen blir det hos min vän i Kolja på lördagen. Och så ska jag nog ha öppet hus hemma i alla fall en gång.
Så nu är det bara tre veckor kvar till första marknaden, fyra till nästa. Kan snart inte göra mer saker utan måste börja bränna. När man som jag inte hinner jobba varje dag med keramiken så tar det lite tid. Jag är ofta optimistiskt och jobbar in i det sista med saker som sen ska torka, skröjas, glaseras, sättas dekaler på ... och så blir tiden knapp.
Bäst att börja på en gång!

1 comment:

Alvin said...

Hejsan!

Ville bara skriva några tröstande ord ang. stressen. Jag känner igen mej på pricken, tidsoptimism brukar jag kalla det, och den kan faktiskt även vara bra att ha emellanåt, som tur är :-)

Hälsningar från Leni