Monday, May 19, 2008

Tidningar

Jag och tidningar, det är något särskilt. Jag älskar nya fina blanka magasin. Ibland nästan missbrukar jag tidningar och prenumererar på hur många som helst. Sen måste jag besinna mig och avbeställer en del prenumerationer.

En tidning som jag aldrig vill missa är Lantliv. Men jag brukar inte prenumerera på den. Den är en lyxtidning som jag köper till mig själv när jag är och handlar eller så. Då tänker jag, nu ska jag vara snäll mot mig själv och sen känns det jätteskönt när jag köper den och går hem med den.

Ingen får läsa mina tidningar före mig. Ibland lägger jag den hemma lite på vänt för ett trevligt och bra tillfälle att läsa den. Och nåde den som vill bläddra i den före mig. Det är något visst med att vara först i de där blanka fina sidorna.

Nu har jag en Lantliv på vänt, nummer sex. Jag tror jag ska läsa den idag ...

No comments: