Monday, May 26, 2008

Mors dag ...

... var det igår. Jag blev väckt av dottern med puss och morsdagsbrev. Kaffe på sängen fick jag också. Och fick en fin present. Vi har varit på en trevlig utflykt i helgen. Sonen har varit med på RM yngre i gymnastik och övriga familjen passade på att vara i Stockholm på lördagen för att se honom på söndagen. Vi besökte två fantastiska ställen. Överjärva gård, med fik, djur, vackra byggnader och den fantastiska keramikern Karin Erikssons keramikverkstad. Tänk att få arbeta i en sådan! Jag fick smyga ut ur butiken för att sedan få ett fint paket på morsdagsmorgonen!

I paketet fanns denna fantastiska ljuslykta i tunt benporslin.

Överjärva gård








Vi besökte också Ulrikdals slott med fik igen, plantmarknad och vacker trädgård. Dit vill jag åka igen. En heldag.

Ulrikdals slott


En ros till min mor blev det också. Sådana här dagar saknar jag henne verkligen. Hon försvann alldeles för tidigt. Det är snart sju år sedan ... helt otroligt. Men jag saknar henne lika mycket varje dag. Men jag får ta med mig allt som var bra med henne och försöka använda det i mitt eget "mammaskap", att vara lika bra mamma till mina barn som hon var till mig och min syster. Jag har en stor uppgift. Jag tänker på dig lilla mamma ...

2 comments:

Mjuka said...

Karin Erikssons keramik är min favvo. Hon gör så underbara saker. Har gjort ett litet inlägg tidigare med en kopp
kramar malin

Emma Clara said...

oj..jättefin keramik!!!! och fint om din mamma...du vet att jag instämmer!!!