Thursday, January 15, 2009

Jag skriver inget ...

... men jag har fullt upp med att komma in i jobbet, rutinerna, vardagen igen efter ledigheten. Så jag kommer inte på något. Vilar lite så kommer jag igång snart igen. Lovar.
Här kommer i alla fall lite.
På keramikfronten har jag inventerat leror och glasyrer - måste beställa lite nytt. Har summerat årets försäljning och julförsäljningen - det har gått ganska bra. Bättre än förra året. Har städat verkstaden, gjort rent alla verktyg och vattendammsugit golvet - det känns rent och skönt.

Idéer. Har skissat en del - är sugen på "vårinspirerade" saker. Har tagit reda på lite saker jag ville veta om dekaler - så jag ska tänka till lite kring det.
Försäljning - funderar kring hur jag ska sälja mina saker. Säljer inte i någon butik för tillfället sen min favorit stängt. Nu är julmarknaderna över. Säljer på landet på sommaren, men innan det? En vårmarknad, sälja på nätet i så fall via bloggen eller en webbshop? Eller någon annas webbshop? Ny butik? Har varit i kontakt med två, en av dem var kanske intresserade, en annan var intresserad men hade så mycket som 50 % i kommissionsavgift och det tycker jag är lite mycket. Har inte gett mer än 30 % tidigare och då var det ändå på en butik med lokal och öppettider hela veckan. Tips, idéer??

Så även om jag inte skriver så mycket så händer det lite i alla fall. Bara så ni vet.

1 comment:

petra.m said...

Hejsan! Tycker ocksådet är svårt det där var man ska sälja... Jag har inte tid längre för öppettider eftersom jag jobbar heltid denna termin. Men nu ska jag få sälja på museet här i Eksjö, har du kanske nåt sånt bra hemmavid? Tycker också det är jobbigt om butikerna ligger för långt ifrån när man ska köra ut eller hur man nu gör?! Har också funderat på internet men hur gör man om det går sönder i frakten? Inte lätt det här, det måste ju vara ett ställe där man passar in med sina saker också! Hoppas det löser sig för dig iallafall men det ska väl inte vara alltför svårt med dina saker:) Ha det bra!!