Wednesday, June 29, 2011

Nu har jag gjort det ...

... gått ur Barnens bokklubb ... Jag är lite svår på sådant, jag har ju varit med så länge. Ända sen lilla stora killen var bara några månader och nu fyller han 15 snart! Han har helt klart vuxit ur sortimentet. Tjejen är 10 fyller 11 och läser en del, men bokhyllorna hemma dignar av böcker som jag köpt till både honom och henne. Och i skolan åker de till biblioteket regelbundet och lånar en massa bra böcker. Eftersom jag också är en sådan som glömmer att avbeställa har vi skickat tillbaka åtskilliga paket och betalat för det, eller behållt böcker vi egentligen inte vill ha. Men ändå har det suttit långt inne. Fånigt, ja jag vet. Men på något sätt hör det ihop med hur det var när barnen var små, att jag vill hålla kvar. Men nu sa jag upp det och det gick rätt bra. En sak mindre att hålla ordning på. Och böcker det får vi ju tag på ändå.

No comments: