Wednesday, January 28, 2009

Televinken



Nu ska jag i alla fall berätta om mitt e-bayfynd.


Vi lyssnar ju jättemycket på Televinken hemma hos oss (vi lyssnade mycket när vi var små och så har vi spelat det för barnen). Lilltjejen är jätteförtjust i honom. När vi var små hade vi en Televinken docka. Men det var mina kusiners så någongång lämnade vi tillbaks den (när vi var större) och nu frågade jag min moster men den verkar vara borta :(
Så jag har sökt på det och kommit fram till att det finns massor av dockor och de heter Pelham Puppets och är gjorda i England.
Jag har inte hittat exakt Televinken men så läste jag om honom och att de "gjorde om" honom utifrån en sådan här docka (gjorde lite större, gjorde egna kläder osv). Men jag hittade en som jag "kände igen" som var den vi hade när vi var små. Och för mig är det Televinken.
Försökte iförrgår att buda på en komplett med trådar och originalkartong men missade den precis.
Men igår bjöd jag på en till och då fick man en tjejdocka också. De hade inte trådarna kvar och ett finger fattades men ... men ... ska försöka fixa den. Var lite nervös och funderade på hur jag skulle lägga upp budandet .. men två minuter i la jag ett ganska högt bud och så fick vi vänta, nervöst, men det räckte och jag fick bara betala 5,5 dollar (sen kostar den 26,5 att skicka, men sammanlagt blev det inte ens 300:-). Så nu ska de komma på posten från USA. Jag som älskar paket!

No comments: