Wednesday, October 01, 2008

Fina fynd

Handdukar med monogram som jag aldrig kan få nog av. Ett fint örngott som kommer att hamna i dotterns säng när den är klar ... den är vit nu men inte fixad med madrass och allt än. Ni får se sen.

Ett fint gammalt Bingospel, endast 15:-. Vi började genast spela Bingo när jag kom hem. "Niklas 8, en enkel 8". Lilltjejen bidrog med vinster, sudd, penna och fint klistermärke. Speldjävulen tog tag i mig direkt och jag blev riktigt irriterad när mannen fick Bingo före mig två gånger i rad!!
Vi spelade mycket Bingo när jag var liten. Hos min moster som jobbade i parfymaffär. Då hade vi pris för en rad, två rad, tre rader och full bricka. Man kunde få små provtuber på kräm och små fina prov-parfymflaskor. Nu ska jag bjuda hem mina gamla mostrar och spela bingo med dem.

En låda också för 20:-. Jättebra att ha, till allt möjligt.


2 comments:

Emma Clara said...

Finfina fynd...var du på BoB???...måste sansa mig lite på alla loppisköp...jag har så mycket saker så att jag ibland blir snurrig...men det är ju så kul!!! Jag tror att det är Färg Form-rea i helgen..ska vi gå??? på tal om att sluta handla...hihihi

Englas Skafferi said...

Vilket läckert spel - det bara andas nostalgi! Kul att se hur du tar vara på det gamla - sånt gillar jag! :-)

Hoppas du haft en skön regnig dag.

Allt gitt!
Ingrid