Monday, October 20, 2008

Bara jag

Idag är det bara jag. Ledig dag. Sitter här och dricker te, surfar runt lite, ser ut genom fönstret och njuter. Vi har haft underbara dagar i London (skriver om det sen). Hem, mycket på jobbet med mässa och Måltidsdagen i Grythyttan. Åtta-årskalas. Lördag och söndag med familjen - lite skog och svampplockning (härligt) kalas och källarröjning. Mycket folk hela tiden. Aktivitet. Göra. Roliga saker. Intressant. Bra saker om blivit gjorda.

Nu, bara jag. Så skönt. Jag känner mer och mer att jag bara behöver det. Tid för mig själv. Ska sitta här och njuta lite till och sen ska jag gå ner i min lilla verkstad och göra fina saker som ska vara klara till jul.

2 comments:

Englas Skafferi said...

Vad kul att ni haft det bra. Vad skönt att höra att du sitter ner och har paus så du hinner ta in allt det roliga du varit med om. Annars var det ju liksom ingen idé... ;-)

Idag knakar och brakar det utanför mitt fönster så det ger inte direkt ro. Just rök hela kortväggen på grannkåken. På väggen i gamla köket sitter ett snett överskåp ala 50-talet kvar och i vinden och solskenet dinglar det rödvitprickiga skafferipappret... en absurd syn!
Allt gott!
Ingrid

Emma Clara said...

hej min vän!!!!
jag längtar efter dig oxå!!!!!
Det är kanske dags att börja pyssla på måndag-kvällar?????
Emma clara