Monday, May 28, 2012

Denna hand ...

...skulle ha drejat en massa muggar och burkar till sommarens försäljning. Men det går ju inte. Jag låg redan efter och nu lär det bli värre ... Jag har skurit mig rejält när jag skulle skära en satans god men bråkig Peccorinoost på morsdagskvällen. Borde kanske sytt men packade in fingret, lite för hårt kanske, för idag började det göra rejält ont i hela fingret och när jag fick det omlagt av snälla kusin distriktsköterskan var fingertoppen alldeles vit. Nu har jag ont. Och det är svårt att skriva på tangenterna med märker jag. Hoppas på gott läkkött!

2 comments:

Emma Clara said...

hoppla hoppla!! Det såg ju inte skoj ut och typiskt när du hade en del att göra!! Själv så bröt jag förmodligen lilltån idag...eller nått. man gör inget åt det OM man brutit den så jag har inte varit i väg.....men den gör ooont och är alldeles blålila. Slog i den i soffan när jag städade.. hm undrar om det går att jobba...får prova i morgon!
du verkar haft en härlig morsdag annars....jag var inne heeela dagen!!!! och städade ur landet...men hann inte riktigt klart...men snart! alltid så tungt att städa..först sååå äckligt med all muslort...BlÄÄÄÄ! Sen blir jag alltid så sentimental att städa där...jag gråter alltid en skvätt..alla år...även i år.
kram kram!

Anonymous said...

Ajajaj, stackare! Mannen i mitt liv går med en likadan och hoppas som du på gott läkkött.
Kram på dig! Och hoppas vi ses snart.
/ G