Thursday, November 10, 2011

Tid

Jag funderar mycket på tid. Tid är så relativt, en del har mycket tid, en del har lite tid och ändå har vi alla samma tid. Varje dygn har lika många timmar för alla.
Min tid räcker inte. Jag jagas av tiden. Jag undrar hur jag ska räcka till. Vad ska jag ta bort? Ibland tar jag bort städning, men det är så tråkigt för det är ingen annan som kommer hem och städar hos oss om vi inte gör det själva, och tillslut måste man ju ta itu med det ändå. Ibland kapar jag delar av mitt sociala liv, och hör inte av mig till vänner lika mycket. Det funkar också ett tag men inte hur länge som helst, vänner ska underhållas och vårdas som plantor - om man vill ha dem kvar. Då tar jag bort mina intressen, mina kurser, studiecirklar, utflykter. Och det fungerar också bara ett tag. För det är ju det som fyller på orken när jag får göra kreativa och roliga saker. Så hur ska man göra då? När dagarna är fulla av jobb, matlagning, skjutsning av underbara barn, läxor, föräldramöten, tvätt, trädgårdsarbete, husunderhåll, fix och trix och jag vet inte vad. Jag vet ingen annan råd än att önska mig i julklapp att varje dag är två timmar längre. Kan jag få det? Kanske hinner jag då?

2 comments:

Emma Clara said...

Om jag kunde så skulle jag lägga det i alla dina fyra paket......sköt om dig!!! Kraam!

mamma lycklig said...

Det är väl det enda som är rättvist på vår jord, alla har lika mycket tid eller lite tid om man så vill. Även jag önskar minst 6 timmar till per dygn, tycker bara att dagarna försvinner i ett flygande fläng.
Men medans tiden rusar i väg är det dax för mina årliga glögg/adventsdagar. Slår på stort i år och myser med glögg i två dagar.
Onsdag och torsdag den 23:e och 24:e.
Du är sååååå välkommen. Och du får inte glömma att vara med och tävla på min blogg.
Ha det gott
Kram kram Nettan