Monday, October 03, 2011

Vilken helg

Den skulle börja avnjutas på ön. En sista kväll-natt och härlig dag i stugan. Anar ni nu att något inte gick som det skulle ... När vi glada i hågen kom ut i solen på fredagseftermiddag/kvällen och öppnade dörren kände jag den omisskännliga lukten av möss som varit inne ... och tänkte nej, inte redan. (Vi brukar få in möss på vintern men då har vi tagit bort allt som de kan tänkas vilja äta på eller vara i som täcken, kuddar, madrasser). Men det hade vi inte gjort än och de hade flyttat in. Öppnade skafferiet och där var de, flera stycken! Hua! En och en och utomhus tycker jag det är helt ok, men inte ett myller inne ... Började försöka skrämma iväg dem och rensa och fixa, men när de försvunnit från köket och jag gick in i barnens rum och drog lite i madrassen och hittade dem där istället gav vi upp. Ringde ett par kompisar och frågade om vi fick komma och sova över, portionerade ut råttgift och stängde dörren.


Dagen efter blev sanering, inte kul och vi hittade ett par levande möss till inne. Och bajs, bajs, bajs överallt ... Så mysigt fick vi. Men innan vi åkte hem på lördagseftermiddagen tog vi oss ett dopp i alla fall, Alva och jag. Kallt, men skönt och uppfriskande efter en hemsk upplevelse!

2 comments:

Lena H said...

Stackars er, vilken pärs. Tur att ni fick fint väder och lite sommar mitt i hösten i alla fall.

Anonymous said...

Usch och fy och blä! Dom är snabba in dom små rackarna. Jag hade flytt ön ;) Kram G