Sunday, May 22, 2011

Maj är min favoritmånad ...

... men den går alltid så fort. Och i år har den gått extra fort och det har varit någonting hela tiden. Det tycker jag egentligen inte om, jag vill njuta och vara öppen för vad som händer och bjuds. Men nu är det som det är. Och nu är även loppisen check. Den har verkligen stressat mig. Men det gick jättebra, många var där och stod och sålde, alla var glada och det kom många köpare. Skönt. Mitt bästa fynd var denna vas till min turkosa samling.

På söndagen fick jag med mig mannen till trädgårdsdag i Karslund. Köpte lite plantor (som jag sen cyklade vidare och planterade på mammas grav så att det blev fint där med), och så en till fin sak till den turkosa samlingen, en blompinne i glas av duktiga och trevliga Anna Höggren som gör så fint glas. Den fick sällskap av fina fina förgätmigej som jag plockade på vägen hem. Men innan det låg vi i gräset och åt glass och njöt i alla fall en stund helt kravlöst av härliga maj.

Nu är det min "lediga dag" och nu ska jag gå ner i verkstan och göra så mycket keramik jag bara hinner tills barnen kommer hem.



1 comment:

Emma Clara said...

Oj så fina turkosa saker du hittade!! ta vara på den här dagen!!!!! Ska bli så kul att få komma till dig på lördag!!