Wednesday, May 06, 2009

Morgonrusch ...

... så jag behövde en stor kopp kaffe när jag kom till jobbet. Här är min kaffemugg, med fläckar och allt ...
Anledningen till ruschen var att båda barnen skulle ha friluftsdag så det var matsäck och sittunderlägg och kläder hit och dit. Och vädret kändes inte så säkert så det fick även bli tjat om regnkläder. Den stora som hittills har satt på sig det jag sagt börjar protestera. Inte regnställ. Helst foppatofflor på fötterna. Men det är väl sunt. Han fyller 13 i år. Och han protersterar fortfarande inte om hjälm när han cyklar så om han blir lite blöt får jag väl ta det. (Och han stoppade ner regnbyxorna i ryggsäcken i alla fall.)


Lilltjejen säger: Mamma, det är ju bara du som fryser. Inte jag. Så. Men där var jag med till skolan och stoppade ner hela regnstället (som låg kvar i skolan) och extra skor också faktiskt. Tillsammans med väl tilltagen matsäck, för de är alltid sugna på så mycket när vi packar.


Men båda kom i tid, inget glömt hoppas jag och det gick ju bra att komma till jobbet halv nio istället för åtta. Jag älskar min flextid.

No comments: