Wednesday, December 17, 2008

Årets julkort

Varje år blir det stressigt med julkorten. Jag förstår bara inte hur det går till men så är det!
Men så måste jag tillslut göra dem, och det ordenligt - tillverka egna. Så också i år. (En del får "vanliga", men då måste det vare extra fint motiv.) Och det måste bli på post. Skickar någon enstaka hälsning via sms eller mejl men jag gillar postade kort bäst. Och jag skickar många en 30-40 stycken. Dagens fråga. Skickar ni julkort, med post?

I år blev det två olika. Så här se de ut, och ni som känner mig får inte kika för mycket ;-)





4 comments:

Anonymous said...

Hihi söta du. Nu har jag tjuvkollat. Vilka fina! Jag postade ditt igår, hemmagjort förstås. Jag köpte 50 julfrimärken, har 8 kvar ... som reserv när det dyker upp kort från någon som man har missat. Och sms- eller mejlhälsningar blir det bara i yttersta nödfall. Det är ju så kul att få "riktig" post!
Kram G

Agata said...

Fina julkort! Det finns mängder med fina, men jag har nog aldrig riktigt börjat skicka julkort fastän jag är närmare 40. Och nu för tiden kan man ju skylla på klimatet ;-).

Englas Skafferi said...

Ambitiösa du! ;-)
Bara du har glädjen kvar när du klistrar på det sista frimärket...
Vi får massor av julkort från trogna vänner och har inte på 12 år skickat ett enda. Jag är imponerad över deras godhet o den glädje det skänker oss :-)
I år ska vi dock ta igen det med råge, så kanske vi klarar oss tio år till ;-)
Vi får däremot för oss att skicka ett kort till alla i mitten av typ mars, helt utan anledning :-)
Kram Ingrid

Anonymous said...

Klart jag skickar med post, 64 stycken hemgjorda....Det känns lite fuskigt att maila men jag gör det också....å då blir det nåt egettaget foto. Det känns dock som att många slutat skickat julkort, brukar ha fullt på både kylen och frysen men i år finns mycket plats kvar.