Wednesday, August 13, 2008

En liten roadtrip

Har varit alldeles uppfylld av resan så jag har inte skrivit någonting alls här ...
Sundborn var fantastiskt. Sällskapet var det bästa. Det var så vackert. Det som slog mig var att rummen verkade så mycket mindre i verkligheten än hur jag uppfattat dem på bilderna. Men det var också så bekant att komma in i vissa av rummen. Men så har man ju också sett dem på bild hur många gånger som helst. Jag tyckte också det var fascinerande hur mycket olika stilar som blandades, det var japanska träsnitt tillsammans med akvareller och porträtt från olika stilar och epoker. Det var prång, trappor, fönster, nischer, speciella tak och roliga lösningar och detaljer överallt. Och barnen verkar ha fått tagit plats och varit med. Man fick ju inte ta kort därinne så jag köpte en fin bok istället att läsa och titta i.





och så åkte vi också till Hjortnäsgården och Skarp kalligrafi. Äntligen!




Köpte en jättefin skylt. Och Ylva var så trevligt och det var precis så fint som jag föreställt mig! Det här ska jag leva på länge.

2 comments:

Agata said...

Vilken härlig semester du verkar ha haft! Både Sundborn och Skarp kalligrafi på en och samma tripp - jag är lite avundsjuk nu!

Anonymous said...

Tur att du bloggar så att jag får lite koll på vad du gör så här i ledighetstider ;)
Låter som det var en riktig höjdare med Sundborn! Vi får ta en annan tur snart. Kramelikram. Gunilla