Monday, July 14, 2008

Loppisrunda

Har tillbringat några dagar i Stockholm med omnejd, tillsammans med familjen. Avslutningen på resan följde några av spåren i boken - Fika, kika, njut, av Malou Holm och Åsa Swanberg. En trevlig utflyktsguide. Vi styrde mot Nykvarn och något som hette Qvartinge Antik och Form 1900. http://www.form1900.se/

En jättestor lada fylld med loppis i den mest varierade form. En dröm för en loppisälskare som jag. Nu hade vi redan bilen fullpackad och inget takräck så jag fick koncentrera mig på de små sakerna. Men någon gång vill jag ha en kärra med mig!!






Jag är barnsligt förtjust i små leksaker, speciellt sådant som har med affär att göra. Tur att jag har en dotter som är 7 år, vi handlar friskt tillsammans. Efter mycket rengörande blev de små plastbehållarna renaa (någon hade haft modellera i dem!).




Jag fyndade även en fin bild av slottet Stora Sundby, mitt favoritslott med fyra torn som årstiderna, tolv mindre torn för månaderna, 52 rum och 365 fönster!


Vackra notblad, och en rolig skrift Om du blir sjuk, från Stockholms Allmänna Centralsjukkassa. För att inte tala om Piff, liten "vågad" tidning från -54.





Vi hittade även en annan trevlig loppis på samma väg, med små bodar ... även där fyndades det.

Dockskåpsmöbler, små kastruller och ett litet dockstrykjärn. Samt en liten Berså-inspirerad kopp.




Ett besök i den så kallade Fattigstugan resulterade i ett superskönt, tunt fint förkläde. http://www.fattigstugan.com/. Förkläden är en annan av mina favoriter. Ska visa er fler någon gång.



Jag var glatt överraskad av mannen och barnen som orkade hänga med så länge, men tillslut så tröttnade de och vi avslutade loppisrundan.




Jag mycket nöjd äver mina fynd. Och återgår nu till internet-fri semester ...


1 comment:

Emma Clara said...

åhååå vilka fina fynd!!!!!! Vilken loppis var det måntro?????