Monday, May 14, 2007

Regn .. regn ... regn ...

Idag spöregnade det! Och jag valde att cykla. Jag som alltid annars åker bil. (Nästan.) Men jag ska gå på After work och tyckte att till det hör att man kan ta en öl eller ett glas vin. Hade en förhoppning om att kunna få skjuts med mannen till jobbet och sen buss hem. Men han åkte redan sju och jag skulle lämna på skolan. Alltså fick det bli cykel.
På After worken kåserar Emma Hamberg om "den stress vi många känner i vardagen ...". De ställer frågan "Är du en stressad kvinna med familj och karriär att täka på?" Och jag ropar JA högt (även om det är si och så med karriären, så har jag i alla fall just nu ett kul heltidsjobb med mycket att göra).
För att kunna gå på det här fick jag 1. fixa en barnvakt till lilltjejen, farmor hämtar. 2. Storkillen får följa med en kompis efter skolan för att åka på träning och 3. jag fick då cykla i spöregn till jobbet ... Men trevligt ska det bli. För mig och alla de andra stressade mammorna :-)

No comments: