Wednesday, May 16, 2007

Du skall icke curla din man ...

... var ett av Budorden som Emma Hamberg serverade på "föreläsningen" jag var på. Det var ett bra råd tycker jag. Jag tror jag gör det. Påminner om en massa saker som han borde kunna fixa själv. Hon gav oss andra nya Budord också som var bra. Ett var: Du skall störa. Om att man ska lägga sig i, hjälpa andra, rycka in när det behövs och inte vara rädd för att störa.
Det blev trevligt umgänge, skratt och fniss, ett gott glas vin. Som jag ville.

Nu börjar den långa långa helgen, fyra hela dagar! Härligt. Förhoppningsvis ska det hinnas med både umgänge, lite keramik (äntligen!) sommarstugan, sovmorgon .... ja, så var jag där igen. Det är inte säkert att ens fyradagars-helger räcker för mig!

2 comments:

Anonymous said...

Hej!

Jag såg inte hela det programmet på TV när Emma Hamberg föreläste, kommer du ihåg alla budord? Isåfall får du gärna maila dem till mig! znuzen@hotmail.com //Malin

Lenaslera said...

Tyvärr så gör jag inte det. Kommer bara ihåg att de var väldigt bra och roliga. Och så fastnade jag mest för "Du skall icke curla din man ..." ;-)