Saturday, April 07, 2012

En jobbig vecka med familjärt slut

Ibland hinner livet ifatt en. En konflikt på jobbet med dålig stämning och 'utfrysning'. Ont i magen för att gå dit. Ett besked om ett hastigt och tragiskt dödsfall. En kär väns pappa försvann. Och han var min vän med. Jag är ledsen för att han är borta. Och jag är ledsen för jag vet vad hon går igenom och kommer att få gå igenom. Ett cancerbesked i släkten, igen. Alltid denna cancer som ska följa en. En stulen älskad (ny) cykel (dotterns), hemma vid dörren och vi var hemma.

Nu ska vi ändå fira påsk, äta gott och vara med nära o kära. Har sett Lotta på bråkmakargatan fira påsk för att komma i stämning. Nu hör jag dottern leta påskägg efter ledtrådar vi lagt ut. Solen skiner (som på den finaste vinterdag) och det mesta kommer att bli bra.

2 comments:

Anonymous said...

Lotta gör susen när man är lite nere :) Hoppas påsken blev mysig till slut och att jobbiga jobbarkompisar kommer till sans. Stor kram till dig från mig! / G

Anonymous said...

Rutigt är fint :-)