Monday, September 05, 2011

Papper är en annan passion i mitt liv

Jag har alltid tyckt om papper, fina papper, mönstrade papper, vita papper ... tänker att det är därför jag tycker om att göra trycksaker. För ett par år sedan hamnade jag på en sommarkurs i bokbinderi på Kävesta folkhögskola. Och det visade sig vara helt rätt för mig. Nu går jag på en trevlig studiecirkel tillsammans med ett par härliga farbröder och två "tjejer" som liksom jag tycker att det är ett härligt hantverk. Jag hinner tyvärr inte göra så mycket jag vill ... men ibland så. Det är annars min akilleshäl, det är så mycket som är trevligt så jag har svårt att välja, och därför gör jag lite av varje och tycker att jag inte hinner med ... men å andra sidan så är det ju så roligt att prova nya saker!

När jag sist var i Göteborg hittade jag en så trevlig affär, Rum för papper. Med en mycket trevlig affärsinnehavare! Titta här.
Titta också på Lenas blogg, Lena var vår mycket inspirerande lärare på bokbinderikursen på Kävesta.

1 comment:

Lena H said...

Oh vad kul att titta in hos dig på din blogg och se allt fint och läsa allt snällt!