Monday, September 27, 2010

Allra bästa tjejen . . .

... har fyllt tvåsiffrigt. 10. Tänk, vad tiden går. Det är inte klokt. Det känns som alldeles nyss vi fick den här lilla dockan som vi lekte med och ordnade med. Men min lilla lilla tjej är inte så liten längre. Hon som alltid tröstar mig, alltid ser hur jag mår. Som alltid har ett skratt över. Som leker och leker och leker. Som du har lekt och hittat på saker. Alltid. Jag släpar hem saker från loppis och du gör kontor, affär och allt möjligt av sakerna. Men nu är du en liten dam i dina bästa år, rättvis, snäll och omtänksam är du. Du leker forfarande men annat börjar också hända och det är så roligt att få vara med på den resan. Jag är så glad att ha en dotter.
Lilla gumman jag är så glad att du är min.,

1 comment:

Anonymous said...

Åhh va fint du skriver! Och jag känner likadant!!! Hälsa och gratta i efterhand! KRAM Ak