Tuesday, August 18, 2009

Och så var det dags igen ...

... andra dagen på jobbet. Landet, som varit min bas sedan tidig juni känns helt plötsligt avlägset redan. Det är jobb och kalendrar och scheman och lappar som ska fyllas i. En har börjat 7:an och börjat ett nytt liv. Växlar mellan att knappt svara på tilltal till att berätta detaljerat om hur hela schemat ser ut. Det är bara att hänga med. En annan har börjat 3:an och är sådär lagom både liten och stor. Mannen jobbar på och jag ska byta tjänst (igen!), inte helt frivilligt men jag har bestämt mig för att det ska bli bra. Jag ska hålla kvar känslan av ledighet och frihet, att det är jag som bestämmer över min tid och mitt liv. Jag hoppas att det ska gå. Jag har massor av trevliga keramikidéer i huvudet och i anteckningsblocken. Andra idéer också. Och sen har vi bestämt att hösten ska gå i rensandets tecken. Varje rum ska gås igenom. Det ska bli skönt.

No comments: