Monday, April 20, 2009

Pelargoner, bränd keramik och värmande ord

Visst är de vackra! Helt fulländade. Och att allt det där finns i dem. På hösten ställer jag bara ner mina pelargoner i matkällaren. Vattnar inte en enda gång under hela vintern, låter dem bara stå där. Sen när man tar upp dem och klipper lite hårt och elakt i dem så börjar de växa och blomma som tack. Det är ganska fantastiskt.

Jag har bränt också, det står och svalnar nu. Vacker i brunt du ser ett av dina fat där överst. Det står och svalnar just nu.
Imorgon ska jag till Stockholm på tvådagars kurs. Lillgumman sa: "Jag tycker inte om mamma när du åker bort. Då märks det så att det är någon som fattas." Kan man få bättre kärleksförklaring än så.

1 comment:

Emma Clara said...

så kul det ska bli att se hur de blev!!!!!!! det är nått visst med pelagonerna......KRAM!!!!!