Monday, February 02, 2009

Två loppisar har besökts i under veckoslutet ...

... och en del fick följa med hem.
På fredagen köpte jag ...

... några små glas, snapsglas? Som stod som i små vaser. Kanske för att ha kallt vatten eller is i för att
hålla snapsen kall? Vet inte, men jag tänker använda dem utan snapsglasen som små fina
vårblomsvaser eller lökglas. 15:- styck.

Kakformar kan man inte få för många av, bra till lite av varje ... 15:-.

Ett finfint fodral till stickor. Det fick syster i födelsedagspresent. 10:-.

Nästa loppis var på lördagen och bjöd bland annat på ett Villery Bosch fat, 10:-, inget krackelerat alls.

Ett pennfodral med fina pennskaft i, 25:-.

En lång, fin smalrandig trasmatta i många färger, 20:-.


och till sist, en glasskål på fot i pressglas, 10:-.
jag är nöjd!

1 comment:

Emma Clara said...

Kul att få se fynden irl......jättefina...mina kommer snart oxå...gäller bara att få tid att fota utan att nån 1-åring rycker i mig och sakerna...nehe nu är det dags att gå till öppna fsk...ha en bra dag!!!!!!!!