Tuesday, April 22, 2008

Blåsippor är min favorit just nu

I lördags var vi ute för att titta på blåsippor och vitsippor på ett ställe där det finns miljoner av dem. Visst är de vackra när man kryper riktigt nära. Och så många olika varianter det finns ...
Färgen är så härlig. Den skulle jag vilja ha på en glasyr ....






Annars så har jag bränt en skröj och har nu en glasyr på gång ute i garaget. 500 grader stod den på när jag gick och la mig (idag har jag tagit med mig den bärbara in i sovrummet ...)
Jag stod ute och glaserade i solen och det var så skönt. (Praktiskt också för jag har inget glasyrrum utan glaserar i tvättstugan. Just nu har vi supermycket tvätt och grejer där så jag får inte plats, inte utan att skvätta och smutsa ner ... Så utekranen till att tvätta och skölja i och ett bord utanför garaget fick det bli.

4 comments:

Anonymous said...

Få färger är vackrare än just blåsippsblått.

Emma Clara said...

hej v�nnen...ja tack f�r senast sj�lv...det var j�ttetrevligt!!!!! Det m�ste vi verkligen g�ra om snart........jag kommer till dig p� l�rdag..det var 10 30 va??? jag har nog med lite barn om det �r ok??
Vilka fina bl�sipps-bilder du tagit!!!!! kanske f�r man se n�tt av det nya du g�r i verkstan p� l�rdag??

Kram p� dig!!!!!!!!!!!!!

Nettan said...

Vilka vackra bilder!!

mvh Anette O

florin design said...

Vilka härliga saker du gör!

www.wgaard.se