Monday, November 05, 2007

Klappar på gång ...

... har köpt två stycken. En till killen, en till tjejen. Skönt att ha kommit igång.
Läste i min "julbok" häromdagen. En bok där jag skriver upp från år till år: vad köpte jag i julklapp, vilka fick vi julkort av, vilka skickade jag till, var handlade jag julmaten, vilka firade vi de olika dagarna med och annat sådant viktigt kom-i-håg. Så när jag börjar undra: Hur var det nu förra året, var det snö på julafton?, så är det bara att kolla.
Där hade jag skrivit sist på förra året.
Nästa år vill jag vara ledig fler dagar innan jul så att jag hinner med alla förberedelser som är det trevligaste. Jag vill ha en ädelgran och jag vill klä den flera dagar innan jul. Jag vill att vår familj ska vara ensamma dagen före julafton och bara mysa.
Klokt skrivet. Bra att det var skrivet för jag hade redan glömt att jag bestämde mig förra året för en ädelgran. Och att jag då kände att jag inte ville stå och klä dagen före julafton i all annan stress bara för att vi alltid gjort så förut. Sen brukar jag också ha en tendens att tycka att för att hinna umgås med alla så ska vi bjuda hem några dagen före när det är trevligast att bara mysa själva.


No comments: